۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

مکاتبه با مراجع قانونی آمریکا


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
http://www.world.yjc.ir/PrintPages.aspx?NewsID=296993

--------------------------------


پيگيري شکايت فريبرز روشنفکر از کمپاني والت ديزني ...
فريبرز روشنفکر، نويسنده، که پس از ساخت و انتشار فيلم سيندرلاي 3 نسبت به فيلم‌نامه‌ي آن ادعاي مالکيت و به شرکت والت ديزني شکايتي را ارسال كرده است .

فريبرز روشنفکر در مورد نتايج پيگيري خود با مراجع قانوني آمريکا به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : از آنجا که تامین هزینه های دادگاه در محاکم قضایی آمریکا توسط اشخاص حقیقی در ایران غیر قابل تحمل است برای پی گیری موثر تر منازعه سیندرلای 3 با خانم پور محمدی از وکلای شاغل در واحد مالکیت فکری دادگستری ، ماجرا را در میان گذاشتم.
وي افزود: پورمحمدي با اشاره به اینکه درباره طرح شکایت از طرف یک ایرانی علیه یک کمپانی آمریکایی گمانه زنی هایی وجود دارد توضیحاتی دادند و من پیشنهاد کردم برای خاتمه این گمانه زنی ها ، شک و شبهه های موجود را در قالب سوالاتی صریح و شفاف تنظیم کنیم و همراه با مستندات مربوط به سرقت ادبی برای گیرنده اصلی یعنی دادگستری آمریکا ارسال کنیم.
روشنفکر تصريح کرد: این نامه با سوالاتی بسیار روشن و کلیدی تنظیم شد. سولاتی مثل : آیا مدارک منتشر شده فریبرز روشنفکر محکمه پسند است و می تواند بر اساس آن اقامه دعوا داشته باشد ؟ آیا فریبرز روشنفکر به عنوان یک نویسنده ایرانی می تواند در محاکم قضایی آمریکا طرح دعوا کند ؟ و سوالاتی از این دست که به انگلیسی ترجمه و برای دادگستری آمریکا ارسال گردید.
وي افزود: دادگستری آمریکا طی نامه ای عنوان داشت که تیم حقوقی مالکیت فکری اش مامور بررسی مدارک و مستندات مربوطه شده است و بزودی به ما جواب خواهند داد.
روشنفکر اظهار داشت: پس از گذشت یک هفته نماینده تیم حقوقی دادگستری آمریکا پاسخ داد که در بخش هایی از نامه آمده است: «فیلمنامه آقای روشنفکربه عنوان يك" اثر منتشر نشده" تحت حمايت قانون كپي رايت آمريكا قرار مي گيرد»،«اقامه دعوا علاوه بر محاکم قضایی آمریکا در هر كشوري كه فيلم سيندرلاي سه در آنجا نمايش داده شده يا به طريقي توزيع شده باشد مي تواند صورت گيرد»، «درپرونده "سیندرلای 3" اثبات دسترسي والت ديزني به فيلمنامه آقای روشنفکر با توجه به مدارك موجود راحت است، اما اثبات اينكه دو اثر شبيه هم هستند در دادگاه مشخص خواهد شد».
وي تصريح کرد: در قانونی که تیم مالکیت فکری دادگستری آمریکا مطرح کرده و طرح فیلمنامه من را تحت حمایت این قانون قلمداد می کند به صراحت گفته شده اگر شخصیتی حقوقی یا حقیقی با زیر پا گذاشتن قانون مذکور درآمدی به دست آورد، دو برابر درآمد به دست آمده به صاحب اصلی اثر به عنوان خسارت پرداخت خواهد شد.
وي اظهار داشت: پرونده سیندرلای 3 یک منازعه سنگین با رقمی نجومی است که در صورت اثبات حقانیت ادعای من این خسارت می‌باید بر اساس قانون مالکیت فکری آمریکا به خواهان پرداخت شود.
وي افزود: بر اساس ترازنامه مالی سیندرلای 3 تا پایان 2009 فروش نسخه های Cd و DVD و فروش مجوز نمایش در شبکه های تلویزیونی، کابلی و ماهواره ای صد و پنجاه میلیون دلار بوده است.
روشنفکر گفت: در این پرونده دو منازعه مطرح بود، اول اثبات دريافت يا عدم دريافت طرح فيلم‌نامه‌ي من توسط کمپانی والت دیزنی که این منازعه جزو خطیر ترین و پر دردسرترین مشکلات حقوقی محسوب می شد.اما از آنجایی که مدارک من مدارک ثبت شده در کمپانی والت دیزنی است و جوابیه های کمپانی دیزنی دریافت طرح را تایید می کند بنابراین منازعه اول اثبات شده و آسان است.
وي افزود: در جنبه‌ي دوم شبیه بودن ساختار دو فیلمنامه مطرح است که باید دادگاهی تشکیل شود و شبیه بودن یا نبودن دو داستان مورد ارزیابی قرار گیرد.
روشنفکر تصريح کرد: تمام کارشناسان داخلی فیلمنامه که در این پرونده بودند در شبیه بودن دو فیلمنامه اتفاق نظر دارند که مستندات و مدارک آن در آدرس http://rowshanfekr.blogspot.com موجود است.

وي افزود: اینک تنها مشکل باقیمانده تامین هزینه اقامه دعوا در محاکم قضایی آمریکا است که من در این ارتباط نامه ای به معاونت سینمایی آقای شمقدری ارسال کردم و ایشان نیز پی گیری این نامه را به آقای رجبی فروتن واگذار کرده اند.
روشنفکر اظهار داشت: علاوه بر آن با توجه به اخبار نوید بخشی که در رسانه ها مبنی بر حمایت از منافع اتباع ایرانی منعکس شده بود، نامه هایی را به تازگی طی فاکس به دفاتر وزارت امور خارجه در نیویورک و واشینگتن به آقایان محمد خزاعی و مصطفی رحمانی ارسال کردم و از آنان تقاضای پی گیری حقوقی پرونده ام را کرده ام که هنوز جوابی از مسئولین به دستم نرسیده است./

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر